Geïsoleerd parkeerdak, Porsche Paal

Een mooi en duurzaam parkeerdak
En savoir plus

Parkeerdak Porsche Paal

Het Duitse sportwagenmerk Porsche vestigde zich langs de E313 in Paal in een gebouw dat een sterke ambassadeursrol vervult. Gezien de geringe bouwoppervlakte werd er gekozen om het dak te voorzien van een geïsoleerd parkeerdak. De dakparking beslaat de volledige oppervlakte van de werkplaats en biedt zo ruimte voor 100 wagens. De verschillende technische installaties en de lichtstraten werden naadloos aangewerkt.
Location
Paal
Completion
maart 2015
Area
Parkeren
Authorised Contractor
Meekelenkamp Kunststof Techniek BV

Projectomschrijving

Het Duitse sportwagenmerk Porsche vestigde zich langs de E313 in Paal in een gebouw dat een sterke ambassadeursrol vervult. Gezien de geringe bouwoppervlakte werd er gekozen om het dak te voorzien van een geïsoleerd parkeerdak uitgevoerd in een donkere kleur, volgens de voorschriften van Porsche. De dakparking beslaat de volledige oppervlakte van de werkplaats en biedt zo ruimte voor 100 wagens.

De verschillende technische installaties en de lichtstraten die zich op het parkeerdak bevinden werden naadloos aangewerkt. Om deze parkeerruimte ook tijdens de winter optimaal te kunnen benutten, werd gekozen voor een verwarmde hellingbaan die zo steeds sneeuw- en ijsvrij is!

Omwille van de strakke planning en de periode van uitvoering (winter) diende het dak zo snel mogelijk waterdicht gemaakt te worden. Door de opbouw van het geplaatste Triflex systeem en het werken met een noodlaag, werd hieraan voldaan. De kracht van het bouwteam lag in hun betrokkenheid doorheen heel het project, al van in de ontwerpfase. Zo zocht Triflex in deze fase al mee naar de geschikte dakopbouw met veel aandacht voor de detaillering. Een warm dak waarbij de waterdichting boven de isolatie zit, was de meest duurzame oplossing.

De scheuroverbruggende waterdichting, voorzien van een berijdbare slijtlaag, werd pas in een latere fase van het bouwproces aangebracht. De hellingbaan werd geïsoleerd omdat de ruimte eronder tevens benut wordt. Het water- dichte Triflex systeem dat op de hellingbaan werd toegepast, garandeert een minimum SRT-waarde van 65 of hoger wat een zeer laag sliprisico betekent.

Gerelateerde referenties